Patsiendile

 

UUS INFO   E-PEREARSTIKESKUS KOHTA

Kui te soovite koheselt keskuse poole pöörduda, siis kasutage turvalist e-Perearstikeskuse rakendust aadressil https://www.eperearstikeskus.ee/patient ,mis töötab nii mobiilibrauseris kui arvutis. e-Perearstikeskuses on mugav pikendada oma retsepte, teatada haigestumisest ja tellida haiguslehti, leppida kokku vastuvõtuaeg, tellida tervisetõendeid või esitada meditsiinitöötajale küsimusi.

Meelespea patsiendile perearsti vastuvõtule tulekuks 

Tekkinud tervisemurega pöörduge oma perearstikeskusesse või helistage perearsti nõuandetelefonil 1220. Pigem pöörduge varem kui hiljem – ei ole olemas tühiseid tervisemuresid.

Palun võtke perearstikeskusega esmalt ühendust telefoni teel või e-kanalite kaudu, paljud mured saab lahendada kaugkonsultatsiooni abil. Vajadusel kutsutakse Teid pereõe või perearsti vastuvõtule.

Perearstikeskusesse kohale tulemiseks – nii vastuvõtule kui ka analüüse andma tulles – peab alati kokku leppima aja, selleks et vältida liigseid kontakte ooteruumis.

Nakkuskahtlaste ja nakkuseta patsientide jaoks on perearstikeskuses eraldi ajad ja/või ka eraldi sissepääsud. Palun andke vastuvõtule registreerides teada, kui Teil on köha, nohu, palavik, kurguvalu vm viirushaigusele viitavad sümptomid või kui need sümptomid tekivad vahetult enne planeeritud vastuvõttu.

Palume Teil kohale tulla täpselt õigel ajal. Kui jõuate liiga vara, veetke aega õues või autos. Kui jääte hiljaks, siis kindlasti helistage ja andke sellest teada – vajadusel saab kokku leppida uue aja.

Mõelge oma tervisemure enne vastuvõttu korralikult läbi ja pange tähtsamad asjad kirja. Nii saate vastuvõtu käigus oma teemad arsti/õega läbi arutada ja vastuvõtt jääb planeeritud aja sisse. Kui Teil on rohkem kui üks mure, millega võib kauem aega minna, võib olla vajalik mitme järjestikuse aja registreerimine – arutage seda vajadust telefonis pereõe või registraatoriga. 

Vastuvõtule tulge üksi, lapsed ühe terve saatjaga. 

Vastuvõtule tulles juhendatakse Teid, kuidas desinfitseerida või pesta käsi ning samuti võidakse paluda Teil ette panna kirurgiline mask.

Kui on siiski vaja ooteruumis oodata, siis istuge või seiske teistest vähemalt kahe meetri kaugusel ning puudutage nii väheseid asju ja pindu kui võimalik.

Perearstikeskuse nakkustevaba ala või hommikused vastuvõtuajad on mõeldud vaktsineerimiste, igas vanuses laste tervisekontrollide jaoks, aga ka ägedate mittenakkuslike haigustega või kroonilise haiguse ägenemisega patsientidele.

Perearstikeskuse nakkushaigustega tegelev ala või õhtused vastuvõtuajad on mõeldud patsientidele, kellel on palavik ja/või ülemiste hingamisteede viirusinfektsioonile iseloomulikud sümptomid, olenemata sellest, kas see on põhikaebus või mitte.

Paljusid meist kimbutab vahel mõni tervisehäda, mille leevendamiseks kodustest ravivõtetest ei piisa ja on vaja arstiabi. Mis juhtudel võiks pöörduda perearsti poole ja kuidas saame ise kaasa aidata, et suhtlus perearstikeskusega oleks ladus ning saaksime nõu ja ravi?

Meelespea patsiendile perearsti vastuvõtule tulekuks 

Anname siinkohal kümme soovitust, mida järgida suhtluses perearstikeskusega

Paljusid meist kimbutab vahel mõni tervisehäda, mille leevendamiseks kodustest ravivõtetest ei piisa ja on vaja arstiabi. Mis juhtudel võiks pöörduda perearsti poole ja kuidas saame ise kaasa aidata, et suhtlus perearstikeskusega oleks ladus ning saaksime nõu ja ravi?

Anname siinkohal kümme soovitust, mida järgida suhtluses perearstikeskusega.

 

1. Millal pöörduda perearstile?

Perearstikeskusesse tasub pöörduda siis, kui sinu tervisemure ei ole kodustest ravivõtetest leevendust saanud, kuid samas ei vaja ülikiiret sekkumist ehk kiirabi kutsumist või EMO-sse minemist. Tavapäraselt otsitakse perearstilt abi näiteks kaua kestnud või ägeda viirushaiguse, mitmesuguste valude või muude haigusseisundite tõttu. Ka krooniliste haigustega inimesed on perearstide jälgimise all, samuti saab perearstikeskuses nii lapsi kui ka täiskasvanuid vaktsineerida nakkushaiguste vastu.

2.Kuidas perearstikeskusega ühendust võtta?

Küllap haarab enamik inimesi telefoni ja helistab, aga aina rohkem perearstikeskusi kasutab ka e-teeninduse võimalusi. Nii et kui arvuti või nutitelefoni kasutamine on sinu jaoks igapäevane, vaata oma perearstikeskuse kodulehelt, kas seal on võimalus digiteenindusplatvormi kaudu pöördumiseks. Platvorme on erinevaid, näiteks e-Perearstikeskus, Perearst24, LEIA ja Eelvisiit. E-teeninduse kasutamiseks pead esmalt sisse logima ja seejärel saad teada anda näiteks enda haigestumisest, paluda kordusretsepti või küsida tervisenõu. Kasu on kahepoolne: patsient saab oma mure detailselt kirja panna ükskõik millisel talle sobival ajal, perearstikeskusel on võimalik oma töötajate tööaega paremini planeerida, suunates abivajaja vastavalt mure kiireloomulisusele ja spetsiifikale kas perearsti, pereõe või mõne muu perearstikeskuses töötava spetsialisti juurde.

3.Vastuvõtuaega ei pea alati saama samaks päevaks

Perearsti või -õe vastuvõtule registreeritakse patsiente lähtuvalt nende tervisemure tõsidusest. Kui sul on äge tervisemure, pead vastuvõtule saama pöördumise päeval, teistel juhtudel viie tööpäeva jooksul.

4.Tule õigeks ajaks!

Kui perearstiga on vastuvõtuaeg kokku lepitud, siis tule vastuvõtule õigeks ajaks. Kui sa ei saa vastuvõtule tulla, siis teata sellest perearstikeskusele võimalikult varakult.

5.Perearsti asemel võib vastu võtta ka pereõde

Perearstikeskustes on aina tavapärasem, et patsiendi võtab arsti asemel esmalt vastu pereõde. Paljude tervisemurede lahendamine kuulubki pereõe pädevusse, kes hindab Su terviseseisundit, annab nõu ja vajadusel kutsub vastuvõtule tagasi. Kui tervisemure ületab õe pädevuse, suunab ta su edasi perearsti või mõne muu spetsialisti vastuvõtule.

6.Valmistu vastuvõtuks ja ole konkreetne

Enne vastuvõttu mõtle oma tervisemure korralikult läbi ja pane tähtsamad asjad kirja. Nii saad vastuvõtu ajal kõik vajaliku läbi arutada ja vastuvõtt jääb planeeritud aja sisse.

7.Mitu tervisehäda võib vajada mitut vastuvõttu

Kui sul on rohkem kui üks tervisemure, siis võib nende lahendamine kauem aega võtta. Seetõttu võib olla vajalik mitme järjestikuse vastuvõtuaja broneerimine – küsi selle kohta telefonis või digiplatvormil aega broneerides pereõelt või administraatorilt. Kui soovid arstilt ka teiste pereliikme tervisemure kohta nõu küsida, tuleks kõigile siiski eraldi vastuvõtu aeg panna ehk perearst ei saa sinu vastuvõtu käigus teiste tervisemuresid lahendada.

8. Usalda meedikuid!

Iga inimese jaoks on tema haigestumine tõsine asi ja seega on arusaadav, et tihtipeale tahetakse end põhjalikult uurida lasta. Kui aga perearst ei pea vajalikuks teatud analüüse või uuringuid teha, siis pole põhjust tema otsuses kahelda. Palun usalda oma perearsti ja pereõde!

9. Pea kinni sulle määratud ravijuhistest

Kui perearst on sulle välja kirjutanud ravimeid ja andnud ravijuhised, siis tuleks nendest kinni pidada. Ravimeid tuleb võtta täpselt nii, nagu arst on öelnud, mitte omapäi koguseid suurendades või vähendades. Näiteks kiputakse vererõhuravimeid võtma ainult siis, kui vererõhk on kõrge, et olukord kontrolli alla saada. Tegelikult tuleb ravimit võtta kogu aeg, et mõju oleks pidev. Kui mõni ravim tekitab kõrvaltoimeid, siis võta perearstikeskusega ühendust, et alternatiive arutada, mitte ära lõpeta lihtsalt rohtude võtmist.

10.Viisakus ennekõike

Ole hea ja suhtle oma pereõe ja perearstiga nende tööajal, seejuures on oluline kahepoolselt viisakas ja lugupidav suhtlus.

11.Käitumisjuhise video: 

Est: https://www.youtube.com/watch?v=81PNhsOC9XU&t=2s, Rus: https://www.youtube.com/watch?v=v9eOV2cCFgM

Telefoninumbrid ja kontaktid

ERAKORRALINE ABI 24h

  • Tõeliselt erakorralise probleemiga tuleb pöörduda SA Pärnu Haigla Erakorralise Meditsiini Osakonda (EMO) aadressil Ristiku 1, Pärnu või kutsuda kiirabi tel 112

Eesti Haigekassa

Terviseamet

Perearsti ööpäevane nõuandetelefon: 1220

  • Üleriigiline telefon, meditsiinilise nõu saamiseks 24 h ööpäevas (eesti ja vene keeles)
  • 1220 telefonilt saab nõu lihtsamate terviseprobleemide korral, juhiseid esmaseks abiks ning vajadusel ka infot tervishoiu korraldust puudutavates küsimustes
  • Helistamisel ei tuvastata helistaja isikut, helistada ja nõu küsida võivad ka ravikindlustuseta inimesed
  • 1220 on lauatelefonilt helistades esimesed 5 minutit helistajale tasuta, edasi kehtib kohaliku kõne hind
  • Mobiiltelefonilt helistades kehtib kohe helistamise algusest paketipõhine telefoniminuti hind
  • Lastearsti nõuandetelefon Lastearst kuuleb: 1599
  • Ajavahemikul 08.00 – 24.00

Mürgistusteabekeskuse telefon 16662

  • Telefon on avatud helistamiseks 24 h ööpäevas
  • Telefoniliinile helistamine on anonüümne ning kohaliku kõne hinnaga
  • Välismaalt helistamiseks on number (+372 ) 626 93 90

Muud numbrid

  • 112 – KIIRABI / PÄÄSTEAMET
  • 1220 – PEREARSTI NÕUANNE
  • 1599 – LASTEHAIGLA “Lastearst kuuleb” (tasuline 24h)
  • 16 363 – HAIGEKASSA INFO
  • 16 106 6121 360 – SOTSIAALKINDLUSTUSAMETI- JA PENSIONIAMETI INFO
  • 800 2040 – OSTEOPOROOSI TELEFON
  • 126 – PSÜHHOLOOGILINE NÕU ja PEREKONNA MURED
  • 6466 666 – NOORTE NÕUANDE TELEFON
  • 800 2008 – RASEDUSKRIISI NÕUSTAMISE TELEFON NAISTELE (tasuta)
  • 166 62 – MÜRGISTUS INFOLIIN
  • 1707 – Narkootiliste, uimastavate ja joovastavate sõltuvusainete ning AIDS-i ja HIV infotelefon (24h)
  • 110 – POLITSEI

Kuidas perearsti juurde registreeruda?

Lae alla blankett: PDF fail, DOC fail, ODT fail.
Esitage kirjalikult, elektrooniliselt digitaalallkirjastatud või tähitud kirjaga avaldus valitud perearstile posti või e-posti teel. Iga pereliikme kohta tuleb esitada eraldi avaldus.

  • Igal kindlustatul on olemas perearst, kelle ta on ise valinud või kes on talle määratud terviseameti poolt.
  • Oma perearsti saate kontrollida internetipangast e-teenuste alt, riigiportaalist eesti.ee  või küsida haigekassa klienditeenindusest kliendiinfonumbril 16363 (välismaalt helistades +372 669 6630).
  • Perearst on soovitav valida oma elukohale võimalikult lähedal.
  • Igal Eesti kodanikul ja elamisloa alusel Eestis viibival välismaalasel on õigus registreeruda perearsti nimistusse ja vahetada perearsti avalduse alusel, mille esitab isik perearstile.
  • Perearsti vahetamisel arvestatakse isiku üleminekut uue perearsti nimistusse järgmise kalendrikuu esimesest päevast, kuid üldarstiabi teenust osutab perearst patsiendi nimistusse avalduse esitamise päevast alates.
  • Igal perearstil on üks nimistu ja perearsti nimistu piirsuurusteks on 1200-2000 isikut või 2001-2400 isikut (viimasel juhul peab perearstiga koos töötama veel üks arsti kvalifikatsiooniga tervishoiutöötaja).
  • Samuti on igal perearstil oma kindel teeninduspiirkond, milleks on enamasti kohaliku omavalitsuse üksus või üksused (nt. Pärnu või Tartu linn, Värska vald või Toila vald).
  • Tallinna linn on jagatud teeninduspiirkondadeks tänavate kaupa ja selle tõttu on perearsti vahetamine keerulisem, kuna enamasti on igal teeninduspiirkonnal üks perearst.
  • Terviseamet on avanud ja avab käesoleval aastal Tallinnas nimistuid linnaosapõhise teeninduspiirkonnaga, et patsientidel oleks võimalik vahetada ja valida perearsti ning samuti leevendada perearstide töökoormust.
  • Info perearstinimistute ja perearstide teeninduspiirkondade kohta saab Terviseameti veebiregistritest „Perearstinimistud“.
  • Perearst võtab isiku nimistusse isiku enda, lapse puhul lapsevanema või eestkostja avalduse alusel. Vastsündinutel tekib küll kindlustuskaitse automaatselt, kuid lapsevanem peab peale lapse sündi ja isikukoodi saamist siiski esitama valitud perearsti nimistusse saamiseks ka avalduse. Perearsti nimistusse saamine ei toimu automaatselt.
  • Kui perearst ei ole Teile seitsme tööpäeva jooksul keeldumisest kirjalikult teatanud, kuulute tema nimistusse hiljemalt avalduse esitamisele järgneva kuu esimesest kuupäevast.
  • Perearst võib keelduda Teie võtmisest oma nimistusse juhul, kui tema nimistu on ületanud piirsuuruse (2000 isikut) või kui Teie alaline elukoht ei ole selle perearsti teeninduspiirkonnas. Perearst võib võtta oma nimistusse, olenemata piirsuuruse ületamisest, juba varem tema nimistusse kuuluvate isikute pereliikmeid.
  • Perearst võib registreerida Teid  nimistusse sõltumata nimistu piirsuurusest ja nimistusse kantud isikute arvust, kui Teie:
    1. avalduses märgitud Eesti rahvastikuregistri elukoha aadress on perearsti teeninduspiirkonnas või
    2. perekonnaliige on registreeritud nimistusse. Pereliikme nimistusse registreerumisest on võimalik keelduda juhul, kui perearsti nimistu piirsuurus on täitunud ja pereliikme rahvastikuregistrijärgne elukoha aadress ei asu perearsti teeninduspiirkonnas. Rahvastikuregistri andmeid on võimalik kontrollida aadressil www.eesti.ee

Kuidas saab vahetada perearsti?

Esitage isiklikult või tähitud kirjaga avaldus uue perearsti nimele. Avalduse blankett: PDF

  • Kui perearst ei ole Teile seitsme tööpäeva jooksul keeldumisest kirjalikult teatanud, kuulute tema nimistusse hiljemalt avalduse esitamisele järgneva kuu esimesest kuupäevast.
  • Uue perearsti nimistusse arvamisel on vajalik esitada oma uuele perearstile väljavõte või koopia oma tervisekaardist “vana” perearsti juures.
  • Teie õigus saada väljavõte oma tervisekaardist tuleneb “Võlaõigusseaduse” §-st 769, “Isikuandmete kaitse seaduse” § 19 lõikest 2 ja “Avaliku teabe seaduse” §-st 4.

Kas ravikindlustuseta isik võib pöörduda oma perearstile? Kes tasub ravikindlustuseta isiku eest ravikulud perearstile?

Jah, võib. Registreerimine perearsti vastuvõtule toimub tavalistel alustel. Ravikindlustuseta isikud tasuvad osutatud üldarstiabi eest ise; teenuse hinna kehtestamise õigus on perearstil (Sotsiaalministri määrus nr. 115 29.11.2001.a.). Vältimatu abi eest haige ise tasuma ei pea, sellistel juhtudel tasutakse perearstile riigieelarves ettenähtud vahenditest vastavalt Sotsiaalministeeriumi ja Eesti Haigekassa vahelisele lepingule (Sotsiaalministri määrus nr.115 29.11.2001.a.). Alus: Sotsiaalministri määrus „Perearsti nimistu piirsuurus, perearsti nimistu moodustamise, muutmise ja võrdlemise alused ja kord“

Vastuvõtule pöördumine

  • Palume vastuvõtule alati eelnevalt registreerida, seda ka kiireloomulise probleemi korral.
  • Vastuvõtule saab aja registreerida telefoni teel, e-Perearstikeskuse rakendust aadressil https://www.eperearstikeskus.ee/patient kaudu või perearstikeskuses.
  • Probleemi puhul, mis nõuab kiiremat sekkumist, kui Teile pakutud esimene vaba aeg, palume ühendust võtta oma pereõega.
  • Perearsti puhkuse või täiendõppel viibimise ajal on ägeda haigestumise korral võimalik pöörduda asendusarsti poole, telefonikontakt registratuuri või asendusarsti telefonil.
  • Retseptide pikendamise, tervisetõendite vormistamise ja muud planeeritavad tegevused soovitame ette võtta oma perearsti juures (Tutvu oma perearsti puhkusel viibimise ajaga Vastuvõtuajad lehel).
  • Kui Te ei saa tulla vastuvõtule kokkulepitud ajal, siis palun tühistage oma aeg esimesel võimalusel helistades registratuuri, et aja saaks keegi teine abivajaja.
  • Kui Te jõuate vastuvõtule ajal, mil Teile planeeritud vastuvõtuaeg on läbi, on õigus Teid mitte vastu võtta ja Teil tuleb kokku leppida uus visiidiaeg.
  • Eelisjärjekorras teenindatakse etteregistreeritud patsiente.
  • Juhul, kui Te soovite rääkida arstiga mitmest probleemist, palun registreerige 2 aega.
  • Kui Teiega tuleb vastuvõtule kaasa pereliige või lähedane, kes soovib samuti oma terviseprobleeme arutada, siis peab ka tema arstile aja kinni panema.

Pereõe vastuvõtt

Pereõe vastuvõtt toimub paralleelselt arstiga. Pereõe vastuvõtule saab registreerida pereõe kaudu. Pereõe pädevusse kuuluvad:
  • Esmaste ägedate haigete vastuvõtt ja nõustamine, vajadusel konsulteerimine arstiga
  • Kroonilisi haigusi põdevate patsientide jälgimine, analüüside korraldamine ja nõustamine
  • Tervete imikute kasvu ja arengu jälgimine, vaktsineerimine
  • Haavade sidumised, protseduurid

Retseptid

Kordusretsepte saab tellida helistades pereõe kabinetti või pöörduda koha peal pereõe poole.
TELEFONI TEEL EI PIKENDATA esmakordselt või ühekordselt vaja minevat ravimit, samuti unerohtude, rahustite ja teiste psühhotroopsete ravimite retsepte. Retsepti valmistamise tähtaeg on 3 tööpäeva.

Töövõimetusleht

  • Haigestumise korral, kui vajate töövõimetuslehte või lapse haigestumise korral hoolduslehte, võtke palun esimesel päeval ühendust perearstikeskusega. Pereõde annab Teile esmased tegutsemisjuhised ja määrab arsti vastuvõtu aja.
  • Kui selgub, et töövõimetuslehte ei lähe vaja, saab selle tühistada.
  • Tagantjärele haiguslehte avada ei saa va. traumade või erakorralist abi vajanud juhtumite puhul, kui töövõimetusleht väljastatakse kiirabikaardi või Erakorralise Meditsiini Osakonna patsiendikaardi alusel 2 tööpäeva jooksul.
  • Kokkulepitud ajal vastuvõtule mitte ilmumise korral, loetakse see töövõimetuslehe režiimi rikkumiseks ja perearstil lasub seadusega kohustus see töövõimetuslehele märkida. Režiimi rikkumise päevast edasi võib töövõimetuslehte küll jätkata, kuid töölt puudutud päevade eest tasumist ei jätkata. Režiimi rikkumiseks loetakse ka vastuvõtule ilmumist alkoholi- või narkojoobes.

Saatekirjad

  • Eriarsti konsultatsiooni vajaduse otsustab ja saatekirja kirjutab perearst. Saatekirja saamiseks on vajalik tulla arsti visiidile.
  • llma perearsti saatekirjata saab pöörduda: naistearstile, naha- ja suguhaigustearstile, silmaarstile, tuberkuloosiarstile, hambaarstile, psühhiaatrile ja tõeliselt erakorralise probleemi korral erakorralise meditsiini osakonda.
  • Saatekirju ei väljastata patsiendi nõudmisel või tagantjärele.
  • Kui olete end registreerinud eriarsti vastuvõtule perearstiga nõu pidamata, tuleb Teil teenuse eest ise tasuda ning perearstil on õigus saatekirja väljastamisest keelduda.

Koduvisiit

  • Koduvisiidi soovist (nimi, aadress, kontakttelefon) andke teada helistades kl 8-12 pereõele või registratuuri. Koduvisiit on tasuline (vt hinnakirja). Kuna koduvisiidil on võimalused väga piiratud, soovitame võimalusel perearstikeskusesse pöörduda.
  • Esmane nõustamine pereõe poolt toimub telefoni teel. Vajadusel helistab arst Teile tagasi asjaolude täpsustamiseks ja lepib kokku vastuvõtu või koduvisiidi aja.

Tervisetõendite väljastamine

  • Mootorsõiduki juhi tervisetõendi tegemisel on eelnevalt vaja täita ja digitaalselt allkirjastada tervisedeklaratsioon aadressil www.digilugu.ee. Seejärel registreerida aeg pereõe vastuvõtule ja kaasa võtta isikut tõendav dokument (pass või ID-kaart) ning prillid või läätsed, kui Te neid kasutate. Mootorsõidukijuhi tervisenõuded on sätestatud Vabariigi Valitsuse määrusega. Tõendi väljastame ainult meie perearstikeskuse nimistusse kuuluvale isikule. Tõend on tasuline (vt. hinnakiri) ja väljastatakse digitaalselt.
  • Relvaloa tervisetõendi tegemisel on samuti vajalik pereõe vastuvõtule registreerumine. Kaasa tuleb võtta isikut tõendav dokument (pass või ID-kaart) ning prillid või läätsed, kui Te neid kasutate. Kõik  relvaloa tervisetõendit taotlevad isikud peavad käima psühhiaatri konsultatsioonil. Relvaloa saamiseks vajalikud tervisenõuded on sätestatud Vabariigi Valitsuse määrusega. Relvaloa tervisetõendeid väljastame ainult meie perearstikeskuse nimistusse kuuluvale isikule. Tõend on tasuline (vt. hinnakiri).
  • Kooli puudumistõendeid perearstid ei väljasta Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse paragrahv 36 alusel. Puudumistõendeid väljastavad lapsevanemad.
  • Laagritõendeid (laste-, spordi-, puhke- vm laagritesse) perearstid ei väljasta. Vastavalt sotsiaalministri määrusele Tervisekaitsenõuded noorte püsilaagritele teavitab laagri juhatajat lapse tervisehäiretest ja vajalikest eritingimustest lapsevanem. Seega julgustame kõiki lapsevanemaid laagritõendeid ise välja kirjutama.
  • Tõendeid jalgpalli mängivatele lastele perearstikeskus ei väljastata. Soovi korral võib välja trükkida Eesti Jalgpalli Liidu infokirja spordiklubidele.
  • Igasugused muud tõendid ja dokumendid, mille väljastamine pole seadusandlusega nõutud, on tasulised (vt. hinnakiri).

Perearstide ja pereõdede töökorraldusest

  • Perearsti vastuvõtuaeg on vähemalt 20 tundi nädalas (5 tööpäeval nädalas vähemalt 4 tundi päevas, kusjuures vähemalt 1 vastuvõtt nädalas toimub õhtusel ajal – kuni kella 18.00), millele lisandub aeg muudeks tööjuhendis ettenähtud tegevusteks.
  • Pereõe iseseisev vastuvõtuaeg on vähemalt 20 tundi nädalas, millele lisandub aeg muudeks tööjuhendis ettenähtud tegevusteks.
  • Vastuvõtuajad peavad olema igal tööpäeval ajavahemikus 8-18.
  • Perearsti tegevuskoht peab olema avatud ja patsientide vastuvõtule registreerumine tagatud tööpäeviti vähemalt 8 tundi päevas.
  • Tervisetõend, mis ei ole tervishoiuteenuse osutamisega seotud, tuleb patsiendile väljastada 15 päeva jooksul.
  • Teave perearsti tegevuskoha lahtioleku- ja vastuvõtuaegade kohta ning andmed sidevahendite (telefon, e-posti aadress) kohta peavad olema nähtaval kohal perearsti tegevuskohas ja veebilehel selle olemasolul.
  • Perearst peab teavitama inimesi, kuhu ja kelle poole saab pöörduda arstiabi või meditsiinilise nõu saamiseks väljaspool tema vastuvõtu aega.
  • Perearst korraldab oma ajutise äraoleku ajal enda asendamise teise perearsti poolt.

Perearsti ja pereõe töökorraldusest saab täpsemalt lugeda Perearsti ja temaga koos töötavate tervishoiutöötajate tööjuhendist.

Töövõime hindamine ja/või puude taotlemine

  • Töövõime hindamiseks ja/või puude vormistamiseks on patsiendil või tema esindajal tarvis täita ekspertiisitaotluse blankett. Blanketti on võimalik arvutist välja printida ja postiga saata. Samuti võib blanketi saada raamatukese kujul Sotsiaalkindlustusameti klienditeenindusest (Pärnu, Lai 14) või Pärnumaa Töötukassast (Pärnu, Hommiku 1). Vajadusel abistavad taotluse täitmisel Sotsiaalkindlustusameti ja Töötukassa klienditeenindajad.
  • Eelnevalt oluline käia perearsti vastuvõtul, et arst saaks kirja panna patsiendi tähtsamad kaebused ja teha objektiivse läbivaatuse.
  • Pärast seda, kui perearst on omalt poolt dokumendid Sotsiaalkindlustusametisse saatnud, vaadatakse seal läbi nii patsiendi kui perearsti (ja haiglaarsti(de)) täidetud dokumendid.
  • Otsus püsiva töövõimetuse ja/või puude astme määramise kohta tuleb patsiendile kirjalikult postiga ning perearstile kirjalikult või digitaalselt.